pátek 21. února 2014

DIY pleťové masky

Každý týden mám jeden den, který mám celý pro sebe. Hodím rozcuchané vlasy do drdolu, nasadím čelenku a napustím si vanu vodou až po okraj. V tu dlouhou chvíli, kdy čekám na bublinkovou vanu, začínám zkoušet různé druhy masek, které si sama připravím.


Moje nejoblíbenější, kterou používám poměrně často, je maska z vajíčka:
Budeme potřebovat:
  •  vajíčko
  • 2 misky
  • vrstvené papírové kapesníky
Do dvou misek od sebe oddělíme žloutek a bílek. Bílek pomocí vidličky rozšmidláme až do bublinek. Rukou nanesem na obličej, který zakryjeme jednou vrstvou papírových kapesníků, které si obstřihneme podle tvaru našeho obličeje. Počkáme 15 minut, dokud nám bílek nezaschne na obličeji.
Opatrně sundáváme kapesníky - vždy sundávejte od shora dolů. Nešistoty v pleti se tak lépe zachytí v kapesníku. Obličej opláchneme.
Na řadu přichází žloutek, který taky na začátku rozšmidláme do bublinek. Žloutkem potřeme celý obličej (když jsem si tuhle masku dělala poprvé, bylo to hodně nechutné, ale teď už jsem si zvykla). Počkáme zase několik minut, dokud žloutek neuschne. Potom důklandě smyjeme obličej a kocháme se, jakou máme hladkou pleť :)

V DIY pleťových maskách se často používá med, který je vhodný pro každý typ pleti. Skvělé se hodí lidem s problémy s akné jako jsem já.


Med + citrón
Med+ skořice - Tyto 2 ingredience smícháme a dáme do mikrovlkny na půl minuty. Mělo by to vypadat jako čokoláda. Neujídat! ;)
Med + olivový olej - Prý se taky má dávat do mikrovlnky (na 20 sekund), ale já mám s mikrovlnkou opravdu špatné zkušenosti. Vždycky mi to udělá pravý opak než má. Takže já si masku dávám bez ohřátí. Opatrně ale s přidáváním oleje, ať nemáte moc mastou pleť.
Med na unavenou pleť - bílý jogurt, citronová šťáva, náš oblíbený med a avokádo (místo avokáda můžete přidat droždí nebo tvaroh..)
 Avokádo vydlábneme a rozmělníme na kaši. Přidáme lžičku jogurtu a lžičku citronové šťávy. Nezapomeneme na med a dáme ho tam celou jednu polévkovou lžíci. Napatláme na obličej minimálně na 15 minut. :)

2 komentáře:

  1. Super článok !! Poradila si mi :) chceš sa navzájom sledovať ? http://zivotpubertiacok.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat

Děkuju za komentář! :)