pondělí 24. února 2014

3% peroxid vodíku

Tahle malá lahvička se ke mě dostala před pár dny, kdy jsem konečně poslechla paní ortodontičku, která mi před několika týdny, kdy mi nasadila rovnátka, radila, že bych si měla vyplachovat pusu peroxidem.
 Trochu jsem se lekla, když jsem si přečetla etiketu na zadní straně - jen na vnější použití. Hledala jsem proto raději ještě potvrzení na internetu, že se z peroxidu neotrrávím (:D) a náhodou jsem našla všechna jeho využití. Opravdu jich nebylo málo. A tak jsem si řekla, že jich sem pár napíšu.
Já jsem peroxid koupila za 60 Kč.

 



Vyplachování úst
Tak o tomhle využití mě, jak už jsem napsala, informovala paní doktorka. Slouží jako levná lepší ústní voda. Měli byste vydržet mít jednu odměrku (= víčko) v puse kolem deseti minut. Já si ho ředím ještě s vodou. Nezapomeňte vždy peroxid vyplivnout a vyplachnout si po použití peroxidu pusu vodou. ;)

Pleťová voda
Peroxid také slouží k čistění pleti - uvolní a změkčí černé tečky hlavně u lidí s mastou pletí. Odstraňuje přebytečnou rohovou kůži a zajišťuje optimální pH pleti. Upřímně tohle využití u mě nenajde příliš chvály, ale přesto to dále zkouším.

Bělení zubů
Při pravidelném vyplachování úst peroxidem se vám i trochu vybělí zuby. Rychle a bez námahy! Zatím peroxid nepoužívám dost dlouho na to, abych viděla výsledek, ale doufám, že tak za pár týdnů si toho všimnu :)

Zubní pasta
U zubů ještě chvíli zůstaneme, protože se peroxid dá použít i jako zubní pasta, když jej smícháme s jedlou sodou. Při pravidelném čištění by se zuby měly vybělit rychleji. Nebo jsem ještě četla, že stačí namočit kartáček přímo do lahvičky peroxidu. Nečistila bych si jím zuby ale pořád, střídat s pastou z obchodu min. 2x týdně a bude to OK :)

Péče o rány
V medicíně se používá i na čistění ran jako desinfekce. Je účinný i při zastavení ran, které málo a pomalu krvácejí (odřeniny apod.)

Barvení vlasů
Ano, peroxidem se barví vlasy. Kdo je na to dost odvážný, může zkusit. Já bych peroxid s vodou v poměru 1:1 postříkala na vlasy  rozprašovačem.. Neručím ale za krásné zesvětlené vlasy, takže barvení vlasů, pokud s tím nemáte žádné zkušenosti, bych nedoporučovala.

Samozřejmě jich je mnohem více, ale mě se líbily zrovna tyhle. Pokud máte nějaké zkušenosti s peroxidem, tak budu moc ráda za komentáře. Taky se ráda něco přiučím ;)
Zdroje obrázků:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/peroxid-vodiku-3-50-ml/
http://desinfekce.heureka.cz/peroxid-vodiku-3-100-ml/galerie/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za komentář! :)